Wytrawny omlet z wędzoną rybą

Omlety to jedne z moich ulubionych śniadań.

Przepis jest banalnie prosty a sam omlet możemy urozmaicać poprzez dodanie najróżniejszych dodatków – warzyw, ziół, przypraw, mięsa czy ryby.

Polecam spróbować 🙂

 

Składniki:

3 jajka wielkości XL

20g mąki kokosowej

10g oleju kokosowego

szczypta soli himalajskiej, słodkiej papryki, ziół prowansalskich, świeżej natki pietruszki i proszku do pieczenia

opcjonalnie – sałata, pomidory, papryka, koperek, wędzona ryba (u mnie pstrąg), keczup z cukinii

W misce mieszamy jajka, mąkę kokosową, przyprawy oraz proszek do pieczenia.

Masę odkładamy na ok. 5 minut. Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy i wylewamy wcześniej przygotowaną masę.

Ważne: smażymy na najmniejszym ogniu i koniecznie pod przykrywką. Po ok. 5 minutach omleta przewracamy i smażymy ok. 2 min z drugiej strony.

Całość podałam z mixem sałat, pomidorem malinowym, papryką, koperkiem oraz kawałkami wędzonego pstrąga.

Wartości odżywcze omleta bez dodatków:

422 kcal / 22g białka / 3g węglowodanów / 35g tłuszczu

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *