Jednoosobowa szarlotka, czyli zapiekana kasza jaglana z bezą

Jabłka z cynamonem to klasyka. Smak, który lubi prawie każdy. Dla mnie to jeden ze smaków (ale i zapachów) dzieciństwa a moja babcia robiła najlepsze na świecie pieczone jabłka z cynamonem i konfiturą w popiele. Zapiekana kasza jaglana z bezą to połączenie zdrowia, świetnego smaku i rozpusty (choć 100% legalnej). Deser idealnie nadaje się na posiłek potreningowy czy śniadanie.

 

Składniki (1 porcja, duża kokilka):

50g kaszy jaglanej

200ml mleka roślinnego (migdałowe, kokosowe, orzechowe, ryżowe)

duże jabłko

cynamon cejloński (polecam kupowanie cejlońskiego o dużo lepszych właściwościach prozdrowotnych)

80g białej jaj (2 białka)

szczypta soli

3-4 łyżeczki erytrolu

15g wiórków kokosowych (niesiarkowanych)

olej kokosowy

DSC04937

Kaszę jaglaną płuczemy 3krotnie lub moczymy w wodzie z odrobiną octu jabłkowego/cytryny całą noc (takie przygotowanie pozwala nam usunąć z „ziaren” kwas fitynowy). Następnie gotujemy kaszę ok. 15 minut w 200ml mleka roślinnego (mały ogień). Olejem kokosowym nacieramy naczynie/kokilkę a na dno wykładamy ugotowaną kaszę jaglaną. Jabłko kroimy w kostkę lub plastry i  dodajemy łyżeczkę erytrolu wraz z  cynamonem. Owoce wykładamy na kaszę jaglaną i zapiekamy w piekarniku ok. 15 minut w temperaturze 160 stopni. W międzyczasie ubijamy białka jaj na sztywno ze szczyptą soli. Gdy uzyskamy sztywną masę dalej miksując dodajemy 2-3 łyżeczki erytrolu (stopniowo – 1 łyżeczkę na 1 minutę miksowania). Na samym końcu dodajemy do białek wiórki kokosowe i delikatnie mieszamy całość. Kokilkę po zapieczeniu wyjmujemy z piekarnika, wykładamy bezę i zapiekamy kolejne 15 minut.

 

Wartości odżywcze:

439 kcal / 16g białka / 66g węglowodanów / 12g tłuszczów

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *