Tygodniowe wegańskie wyzwanie, czyli siedem dni z życia mięsożercy, który pierwszy raz w życiu próbował skoczyć na główkę do roślinnego oceanu i… nie utonąć :)

Od dziecka bałam się wysokości i o ile wyższy pagórek ze zgrają z osiedla nie był mi straszny, o tyle samotne wejście na balkon znajdujący się zaledwie na pierwszym piętrze wywoływał u mnie dreszcze, szybsze bicie serca i wyjątkowo wilgotne dłonie. Problem tkwił w dwóch aspektach – pokonaniu pewnej bariery znajdującej się tylko i wyłącznie

Sernik z dynią

Sernik to moje ulubione ciasto. Może być na zimno jak i ciepło. Na spodzie z kruchych ciasteczek, z masą makową, rodzynkami (tak wiem, dla niektórych to ogromne przestępstwo), z owocami i musami owocami, klasyczny wiedeński, równie klasyczny ze złotą rosą czy alternatywny japoński. Jaki sernik nie może być? SUCHY! I to jedyny przymiotnik, który dyskwalifikuje

Zapiekany dorsz z warzywami i dynią

Kto piekł ponad 5cio kilogramową dynię i na dodatek miał niewiele miejsca w zamrażarce ten wie… że przez kolejne dni dodaje się ją do wszystkiego. Tym sposobem powstał zapiekany dorsz z marchewką, pietruszką, puree dyniowym oraz ketchupem z cukinii, który już lekko przypomina mi świąteczną rybę po grecku. Po ryby niestety jako naród nadal sięgamy

Słodkie placuszki z serka wiejskiego

Muszę przyznać, że gdy o nich usłyszałam a na dodatek były mocno zachwalane przez koleżankę Karolinę – postanowiłam zaserwować sobie takie właśnie śniadanie. Pierwsza wersja była dobra, ale czegoś mi w niej brakowało. Przepis zmodyfikowałam i już za drugim razem smakowały wybornie. Robi się je szybko, smaży również krótko, zawierają dużą dawkę białka a przede

Aromatyczny gulasz z żołądków drobiowych z kaszą pęczak

Tak, wiem – podroby nie dość, że mocno zapomniane to i mało internetowe a na dodatek niefotogeniczne. Ale… potrafią być naprawdę smaczne, niosą za sobą duże ilości białka i małe ilości tłuszczu i masę witamin oraz składników mineralnych takich jak selen, żelazo, potas, miedź, witaminy z grupy B czy cynk. Co wpływa na niepojawienie się

Czekośliwka, czyli 3 składnikowy jesienny raj!

Gdy tylko na rynku pojawiają się polskie śliwki (niezależnie czy katlinki, stanley’e czy klasyczne węgierki) od razu kupuję przynajmniej 2 kilogramy i sporządzam jeden z moich ulubieńców jesiennych – czekośliwkę (choć czekolady w sobie nie zawiera). Czekośliwkę możemy przygotować do bieżącego spożycia – trzymając ją w szklanym pojemniku czy słoiku w lodówce, spokojnie poleży 3-4

Bułeczki twarogowe z owocami

Przepis ultraszybki, ultraprosty i ultrasmaczny. Bułeczki możemy nadziać świeżymi owocami, odsączonymi mrożonymi owocami lub nadzieniem, które przyniesie nasza wyobraźnia (orzechy, kremy orzechowe, dżem). Składniki (4 porcje po 2 bułeczki): 4 jajka szczypta soli 400g twarogu półtłustego 40g budyniu waniliowego bez cukru 40g odżywki białkowej (u mnie waniliowy izolat) 100g mąki orkiszowej 100g mąki żytniej 3

Omlet z cukinią i wędzonym pstrągiem

Sezon na cukinię w pełni. Z cukinii robię ketchup, dodaję do szaszłyków i leczo, starta cukinia świetnie pasuje do omletów, placuszków czy owsianki. Zapiekam w niej również różne rodzaje mięsa. Ostatnio trafiłam w Internecie na kotleciki z cukinii i wędzonej ryby, przepis dopasowałam do siebie i wyszedł… naprawdę smaczny i bardzo sycący omlet z cukinii

Zimowe brownie z buraka

Wreszcie wyszło takie jak chciałam – mokre, czekoladowe i całkiem zbilansowane pod względem makroskładników – a przede wszystkim pyszne (przeszło test smaku u paru osób). Na dodatek bez nabiału, pszenicy i cukru – czyli ciekawa alternatywa dla osób z nietolerancją laktozy czy glutenu. A o wartościach odżywczych i zdrowotnych buraków, chyba nikomu nie muszę mówić…

Morsowanie

Morsowanie to nic innego jak zimna kąpiel. Wielu z Was wie, że uwielbiam tą czynność i w ostatnim czasie dostałam parę podstawowych pytań dotyczących tego procesu, w związku z czym postaram się na nie pokrótce odpowiedzieć. Jak zacząć morsowanie? Zabrzmi to może dziwnie, ale mimo wszystko od konsultacji z lekarzem, zwłaszcza jeśli mamy problemy z